loading...
سايت فسقلي | عاشقانه , سرگرمي , اس ام اس , جوك , فال و...
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 103 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


post

 

کلابیها : هرچند با رشد صنعت لوازم آرایشی و تولید انواع مختلفی از این لوازم افراد توانسته اند به سطحی از سلامت پوست برسند اما داشتن پوستی سالم با استفاده از مواد طبیعی تاثیر بهتری خواهد داشت.
داشتن پوستی سالم برای بسیاری از افراد به یک کابوس تبدیل شده است به همین دلیل کارشناسان زیبایی پوست، چندین راه را برای داشتن پوستی زیبا توصیه کرده اند :


۱) نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به سلامت و شفافیت پوست کمک می کند....

 



 

۲) ترکیب آب گرم، عسل و آبلیمو و خوردن آن به طور ناشتا نه تنها به سلامت پوست بلکه به تصفیه خون نیز کمک می کند.

 

۳) اگر پوست خشکی دارید آن را با کرم حاوی ویتامین «E» نرم و لطیف سازید.

 

۴) اگر به مدت زیاد زیر نور آفتاب هستید از یک محافظ برای جلوگیری از تابش مستقیم اشعه خورشید استفاده کنید.

 

۵) پوست پرتغال خشک را به صورت پودر درآورید و با آب ترکیب کرده و پوست را با آن ماساژ دهید.

 

۶) پس از ترکیب عسل و لیمو با یکدیگر آن را بر روی پوست استفاده کنید و پس از چند دقیقه با آب شست وشو دهید.


با صرف زمان کوتاهی می توانید این کارها را انجام دهید و پوستی سالم و زیبا داشته باشید.
 

Admin بازدید : 135 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
post

 

یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: «جهت از بین بردن موهای زاید با استفاده از تیغ تاکید بر عدم استفاده از تیغ در جهت خلاف رویش موها است چرا که موجب ایجاد موهای زیرپوستی و بروز جوش های التهابی می شود.»
دکتر محمد رضوانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«برای از بین بردن موهای زاید می توان از دو روش موقت و دائمی استفاده کرد....

 




از بین بردن موهای زاید از طریق روش موقت در واقع شامل همان روش استفاده از تیغ، اپیلاسیون یا کندن موها و نیز روش موزدایی با استفاده از مواد شیمیایی است.»
وی ادامه داد:«جهت از بین بردن موهای زاید با استفاده از تیغ تاکید بر عدم استفاده از تیغ در جهت خلاف رویش موها است چرا که موجب ایجاد موهای زیرپوستی و بروز جوش های التهابی می شود که در نتیجه لکه هایی بر روی پوست فرد ایجاد می شود.
استفاده از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زاید در افرادی که موهای فر و یا پوست بسیار نرم نداشته باشند مشکلی ایجاد نمی کند اما استفاده از این روش برای افرادی که موهای پیچ خورده دارند موجب ایجاد موهای زیرپوستی در فرد می شود و استفاده از مواد شیمیایی نیز برای افرادی که پوست حساسی ندارند روش مناسبی جهت از بین بردن موهای زاید است. »
این متخصص پوست و مو افزود:« از جمله روش های دائمی جهت از بین بردن موهای زاید می توان به الکترولیز و لیزر اشاره کرد که روش الکترولیز به دلیل زمان بر بودن و اذیت بسیار فرد روش چندان مناسبی نیست اما استفاده از لیزر جهت از بین بردن موهای زاید حدود 70 تا 80 درصد اثر بخشی دارد روش مناسبی جهت از بین بردن موهای زاید است و حدود 20 تا 30 درصد از موهای باقیمانده نازک تر شده و معمولا افراد از این روش نتایج مطلوبی کسب می کنند.»


Admin بازدید : 115 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
post

در این بیماری، عضلات مهبل یا واژن دچار تنش شدید می شوند و درد ناشی از این حادثه، رابطه زناشویی را غیرممکن می کند.

تعریف طبی «واژینیسموس» چیست؟

واژینیسموس یک اختلال جنسی است که سبب ایجاد مقاربت دردناک می شود. زنانی که این مشکل را دارند، در هنگام رابطه زناشویی دچار درد شدیدی می شوند که علت آن معمولا انقباض شدید عضلات کف لگن است.

به چه دلیلی این اتفاق می افتد؟

اغلب این اسپاسم ها به دلیل عوامل روحی و روانی است؛ یعنی به علت وجود یک سری اختلالات مانند اختلالات اضطرابی مانند افسردگی، اضطراب، سابقه یک رابطه زناشویی دردناک یا سابقه تجاوز در دوران کودکی و یا باورهای نادرست در مورد رابطه زناشویی که یک زن از اطرافیان و دوستانش شنیده. ترس بیش از حد از همسر به دلیل خشونت های او و سایر مسایل روحی روانی دیگر هم می تواند به طور ناخودآگاه و ناآگاهانه منجر به انقباض عضلات کف لگن و ایجاد درد شود.

یعنی اصلا پای علل جسمی در میان نیست؟

کلا در اختلالات جنسی به ندرت پای علت های جسمی در میان است و در این زمینه هم به نظر نمی رسد که علل جسمی نقشی داشته باشند. ضمن اینکه بیشتر این افراد با روان درمانی بهبود می یابند و مشکل شان حل می شود.

واژینیسموس به جز درد چه علایم دیگری دارد؟

هیچ! البته درجه درد در موارد مختلف، فرق می کند. به عنوان مثال، خانمی ممکن است در ازدواج اول اش که ازدواج ناموفقی بوده یا همسرش، فرد بدخلقی بوده؛ این مشکل را تجربه کند ولی در ازدواج دوم اش چنین مشکلی نداشته باشد. به این حالت، می گوییم: واژینیسموس موقعیتی.

همان طور که اضطراب سبب واژینیسموس می شود، آیا واژینیسموس هم می تواند اضطراب را تشدید کند؟

البته! دو تا از چیزهایی که در خانم ها خیلی مهم است اعتماد به نفس و تصویری است که آنها از بدن شان در ذهن دارند؛ یعنی اینکه زن باید نسبت به اندام، قیافه و شکل خودش احساس خوبی داشته باشد. اگر مردی اندام یا قیافه همسرش را سرزنش کرده و به او بی احترامی کند، در واقع، شخصیت این زن را نابود کرده و اعتماد به نفس او را از بین برده است. هر چه زن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، رابطه بهتر و گرم تری با همسرش خواهد داشت.

چه درمان هایی برای واژینیسموس وجود دارد؟

درمان هایی که برای این افراد انجام می دهیم هم درمان های روحی روانی است و هم درمان های فیزیولوژیک. درمان های روحی و روانی به این شکل است که تنش ها و اضطراب های این افراد را پیدا کرده و سعی می کنیم این تنش ها را کم کنیم. تمرینات ریلکسیشن یا آرامش بخشی به آنها می دهیم که این تمرین ها سبب می شود اضطراب فرد کم شده و احساس امنیت کند. خیلی ها برای درمان واژینیسموس جراحی می کنند، در حالی که راه درمان، جراحی نیست. درمان این است که باورهای غلط را درمان کنیم. برای این منظور، بهتر است زن و شوهر با هم مراجعه کنند چون لازم است که پزشک با همسر این خانم ها هم صحبت کند. یک سری رفتارها و برخوردهایی که با هم دارند اصلاح شود و طوری باشد که خانم در کنار همسرش احساس امنیت کند و بداند که در معرض هیچ آسیبی نیست. به آنها روش هایی آموزش داده می شود که سبب ایجاد یک رابطه عاطفی خیلی نزدیک شود. در کنار این آموزش ها، درمان های فیزیوتراپی هم برای خانم ها می گذاریم. در فیزیوتراپی به بیمار آموزش داده می شود که عضله کف لگن چیست و چرا منقبض می شود. سپس کم کم به وی آموزش می دهیم که چه طور این عضله را شل کند. در کنار اینها ورزش های کف لگن را به فرد آموزش می دهیم که بتواند روی عضلات تسلط و اراده پیدا کند. در همین آموزش ها خانم باید آناتومی بدن اش را نیز بشناسد و باورهای غلطی که نسبت به بدن اش دارد را اصلاح کند. در کنار همه اینها یک سری تمرینات به زن و شوهر آموزش می دهیم که باید در خانه انجام دهند. با انجام این تمرینات، زن و شوهر هم از نظر عاطفی به هم نزدیک تر می شوند و هم اعتماد زن نسبت به همسرش جلب می شود. بعد از انجام همه مراحل درمان، تقریبا 90 درصد خانم هایی که از این مشکل رنج می برند، درمان می شوند و جالب است که خانم هایی موفقیت بیشتری دارند که همسران شان همکاری لازم را در طی درمان داشته باشند اما اگر همسر همکاری نکند، مشکل حل نمی شود و مزمن می شود.

پس نقش آقایان خیلی مهم است.
تقریبا در تمام مشکلات جنسی که خانم ها از آن رنج می برند و برای درمان به ما مراجعه می کنند، اگر همسر حضور نداشته باشد، درمان فایده ای نخواهد داشت؛ چون درمان این مشکلات دو طرفه است. جالب است که در اختلالات جنسی مردانه هم همین طور است. افرادی که مشکلات نعوظ یا زودانزالی و ... دارند، برای درمان باید با همسران شان نزد پزشک بروند. همان طور که اضطراب در زنان ایجاد واژینیسموس می کند، در مردان نیز سبب ایجاد مشکلات و ناتوانایی های جنسی خواهد شد، بنابراین بهتر است اختلالات روانی تهدیدکننده سلامت جنسی را هر دو با هم حل کنند.

ایا استفاده از حمام گرم و ژل تاثیری در کاهش انقباضات دردناک دارد؟

این بستگی به شرایط دارد. ممکن است فردی به پزشک مراجعه کند و پزشک برایش ژل یا یک ضداضطراب خفیف تجویز کند و مشکل اش حل شود اما معمولا خانم ها زمانی به پزشک مراجعه می کنند که تقریبا خودشان این مراحل را طی کرده اند و نتیجه ای نگرفته اند.

توصیه هایی برای آقایان
اولا بهتر است قبل از ازدواج به مراکز مشاوره مراجعه کنند و با یک سری مسایل مانند برخورد با همسر، مراحل نزدیکی و ... آشنا شوند؛ چون خانم ها مثل آقایان نیستند. خانم ها بیشتر عاطفی هستند و مسایل شنیداری برای آنها خیلی مهم است. آنها باید سعی کنند همیشه آرام و مهربان با همسرشان صحبت کنند و اعتماد همسر را نسبت به خود جلب کنند و همان طور که دوست دارند خانم شان همیشه تمیز و آراسته باشد، خودشان هم باید از این اصل پیروی کنند و مطمئنا انجام این کارها برای خودشان هم بهتر است.

Admin بازدید : 115 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
post


علل و راههای درمان ريزش مو:

آیا شما هم از آن دسته هستید که ریزش مو دارید و دلیل و راه درمان آن را نمی دانید؟آیا به پزشک هم مراجعه کرده اید؟یا گمان برده اید ریزش موی شما ارثی است و به آن توجه نکرده اید؟قصد داریم تا در این مطلب به ریزش مو، علل آن و راههای درمان ریزش مو بپردازم.

 

سیکل طبیعی رشد مو:

در هر زمانی ۱۰% موهای سر شما در فاز استراحت هستند.بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه، موهای در فاز استراحت می ریزند و موهای جدید به جای آنها می رویند.این رویش حدود ۲ تا ۶ سال بعد تمام می شود.در این فاز، هر تار مو، ماهیانه ۱ سانتیمتر رشد می کند.

بنابراین ریزش چند تار مو در هر روز به عنوان بخشی از این سیکل طبیعی است.اما بعضی افراد بیش از حد طبیعی ریزش مو دارند که این ریزش مو می تواند در کودکان، مردان و زنان باشد.

 

علل ریزش مو:

علل متفاوتی می توانند سبب ریزش مو شوند.از آن جمله می توان به این دلائل اشاره کرد:

بیماری یا جراحی بزرگ:

یکی از عوامل ریزش مو بیماری یا انجام جراحی است.ممکن است حدود ۳ یا ۴ ماه پس از یک بیماری یا جراحی بزرگ، به طور ناگهانی تعداد زیادی از موهای خود را ازدست دهید که به علت، استرس بیماری یا جراحی است و این ریزش مو موقتی می باشد.

 

اختلالات هورمونی:

از عوامل دیگر ریزش مو اختلالات هورمونی است.اگر مشکل تیروئیدی داشته باشید،چه پرکاری و چه کم کاری،می تواند باعث ریزش مو شود،که برای درمان ریزش مو باید مشکل تیروئید حل می شود.ممکن است هورمونهای زنانه( استروژن) یا مردانه( آندروژن) دچار عدم تعادل شده باشند که باز می تواند از علل ریزش مو باشد.متعادل کردن این هورمونها نیز باعث درمان ریزش مو می شود.

 

هورمون مردانه:

هورمون مردانه(تستسترون) که می تواند به دی هیدروتستسترون(DHT) تبدیل شود، یکی از دلائل اصلی ریزش مو است.این هورمون هچنین می تواند توسط آدرنال و پوست سر هم ساخته شود.

 

چربی پوست سر:

از دیگر عواملی که سبب ریزش مو میشود،چربی زیاد پوست سر است،اگر پوست سر چرب باشد، ریزش مو بیشتر خواهد بود.

 

ارتباط ریزش مو با تغذیه:

مهمترین عامل ریزش مو، می تواند رژیم غذایی نامتعادل باشد.هنگامی که تغذیه فولیکول مو بطور کامل باشد، موی سالم ایجاد می‌شود ولی هنگام تغذیه ناقص این بخش ، سلولهای این ناحیه دچار سوء‌ تغذیه شده و به تدریج می‌میرند و یا وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند. کاهش نمک مصرفی ،‌ حذف یا محدود کردن مصرف اسید چرب اشباع ، کاهش مصرف آجیل ، شکلات ، غذاهای سرخ کردنی و پرادویه و مصرف فراوان آب ، سبزی و میوه تازه می‌تواند در جلوگیری از سفید شدن مو و ریزش آن ، ابتلا به شوره سر و شکنندگی مو مفید باشد.رژیم غذایی باید حاوی انواع مواد غذایی باشد.برای کاهش و درمان ریزش مو، غذای پر پروتئین و آهن کافی، لازم است.همچنین مصرف میوه ها، سبزی های تازه، سالادها و…نیاز است.

 

درمان ریزش مو

 

استرس:

از دیگر عوامل مهم ریزش مو، استرس، اضطراب، نگرانی و شوک ناگهانی است ،که کاهش و کنترل استرس میتوانید سبب درمان ریزش مو شود.

 

حاملگی:

بسیاری از زنان بعد از گذشت ۳ ماه از بچه دار شدن خود متوجه ریزش موی شدید در خود می شوند.این موضوع به این دلیل اتفاق می افتد که در زمان حاملگی افزایش مقدار هورمونهای زنانه سبب می شود تا بدن موهایی را که باید می ریختند نگاه دارد و پس از حاملگی که سطح هورمونها نرمال می شوند، موهای اضافه ریزش پیدا می کنند.

 

داروها:

بعضی داروها باعث ایجاد ریزش مو می شوند.داروهایی مانند:داروهای ضد انعقاد خون( وارفارین، هپارین و…)، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد نقرس، شیمی درمانی که برای سرطانها استفاده می شود، استفاده بیش از حد از ویتامین A و قرصهای ضد حاملگی.قطع این داروها به کاهش ریزش مو و درمان ریزش مو بسیار کمک کننده است.

 

عفونت:

بعضی از عفونتها مانند عفونتهای قارچی باعث ریزش مو می شوند که با درمان عفونتها با داروهای ضد قارچ، می توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

 

بیماری:

ریزش مو در بعضی از بیماریها می تواند روی دهد از جمله در لوپوس یا دیابت.ریزش مو می تواند از علائم بعضی از بیماریها باشد.بنابراین تشخیص و درمان  ریزش مو می تواند سبب کشف بیماری و درمان به موقع آن شود.در بعضی از بیماریهای مزمن هم ممکن است ریزشمو دیده شود.مانند: سیفلیس، تیفوس، آنفلوآنزا، سرماخوردگی مزمن و کم خونی.

 

مراقبت نا مناسب:

کشش بیش از حد موها از علل مهم ریزش مو است.


 

درمان ریزش مو:

درمان ریزش مو بر اساس علت آن می‌باشد در صورت وجود علل زمینه‌ای،اینها باید برطرف شود. یکسری درمان کلی هم بصورت تجربی در همه موارد استفاده می‌شود از جمله قرص ویتامین E ، ویتامین ب- کمپلکس و قرصهای آهن و هماتینیک.

 

درمان طاسی مردانه(درمان ریزش مو)
به صورت اختصاصی در مورد طاسی مردانه در حال حاضر محلول ماینوکسیدیل تنها درمان دارویی پذیرفته شده است.در مردانی که دارای نواحی کوچکی از ریزش موی ناکامل در ورتکس هستند، بهترین جواب را می‌دهد. اثر آن بر روی موی نواحی فرونتال و شقیقه هنوز شناخته نشده است. اثر آن به صورت کم کردن ریزش مو و حتی تحریک رویش موی جدید است. رشد مو 8 تا 12 ماه بعد واضح می‌گردد.محلول را باید بطور مداوم استفاده کرد تا رشد مو حفظ شود. با قطع ماینوکسیدیل موهای جدید می‌ریزد. تقریبا در 3/1 اینها مو به اندازه‌ای رشد می‌کند که به اندازه کافی برای کوتاه یا شانه شدن بلند باشد. از این دارو 1 سی‌سی (15 قطره) ‌از محلول 2 درصد روی ناحیه خشک مالیده می‌شود و تا یک ساعت نباید آن ناحیه خیس شود، ماساژ هم داده نشود.


درمان ریزش موی زنانه(درمان ریزش مو)
در صورتی که بررسیهای آزمایشگاهی طبیعی باشد، درمان مانند طاسی آندروژنیک مردانه است. با این تفاوت که در اینجا می‌توان از داروهای آنتی‌آندروژنیک سیستمیک استفاده کرد. در صورتیکه آزمایشات علت دیگری را مطرح کند، درمان علت زمینه‌ای لازم است.


درمان ریزش موی منطقه‌ای(درمان ریزش مو)
از درمانهای مورد استفاده برای این نوع
ریزش مو ، تزریق داخل ضایعه و یا تزریق وریدی استروئید ، آنترالن ، فتوکموتراپی ، آلرژنهای موضعی و ماینوکسیدیل می‌باشد.


درمان تریکوتیلوماینا(درمان ریزش مو)
برای درمان تریکوتیلوماینا درمان اختلالات روانی همراه و روان درمانی کمک کننده است و کلومیپرامین و فلوکستین به عنوان درمان دارویی در کنترل این رفتار موثر هستند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد مطالب سايت فسقلي ها چيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 188
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 26
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 4,482
  • بازدید کلی : 68,780